Identyfikacja wizualna produktu to nader znaczący cząstka jej funkcjonowania w otoczeniu konkurencji jak podobnie klientów. Identyfikacja stanowi podstawę do przydatnego oglądania przedsiębiorstwa przez środowisko. Bez uformowanej identyfikacji wizualnej jednostka nie byłaby spostrzegana we należyty sposób. Poprzez identyfikację wizualna produkt może konstruować osobisty wyobrażenie, postępowanie zauważania przez otoczenie. Często w niesprawiedliwy podejście zdanie identyfikacja wizualna mylona jest z wizerunkiem działalności. Z trudem jest oddzielić te dwa pojęcia - identyfikacja a wizerunek - w skomplikowanym świecie marketingu i planu projektowych, w przeciwieństwie pozorom nie jest to wcale takie kłopotliwe.
Ta nadzwyczaj znacząca z punktu widzenia firmy tożsamość wizualna czy też branding firmy jest rodzajem spostrzeżenia przedsiębiorstwa czy marki przez środowisko. Wolno to bliżej wyznaczyć lub porównać do indywidualności człowieka. Wiecej o książkowych modelach. Nie od dziś wiadomo, że znak graficzny przemawia adekwatnym myślą do odbiorcy, że ludzie o mocnej osobowości odnoszą powodzenia, wobec tego przedsiębiorstwo o głębokiej tożsamości wizualnej będzie biznesem odnoszącą sukcesy na rynku, wyróżni się od konkurencji a tym samym zyska przewagę nad nią. Ukierunkowanie i ukształtowanie indywidualności przedsiębiorstwa jednak pochłania czasu, jak dorastający człowiek, którego obraz postrzeganego świata kształtuje się latami i zmienia wraz z środowiskiem. Jeśli uda nam sie już wygenerować i ustalić tożsamość wizualną firmy, powinno się na bieżąco ją pilnować, aby mieć kompletną obserwację nad tym w jakim kierunku idzie nasze przedsiębiorstwo.
Co to jest wizerunek i czym różni się od identyfikacji
Powinno się sobie zadać zapytanie czym jest identyfikacja a czym jest wizerunek przedsiębiorstwa – jakie są pomiędzy nimi podobieństwa i sprzeczności. Czy oba pojęcia są tożsame czy tymczasem się różnią. Oba pojęcia użytkowane są nieraz jako wymienne, przecież jest to pomyłka, gdyż różnica między nimi polega na odczuciu.
Wizerunek firmy jest czymś zewnętrznym w stosunku do firmy
Czymś na co firma może jedynie starać się mieć wpływ i kształtować w stosunku do osobistych potrzeb, niemniej jednak tak do końca zależy od środowiska i jego. To wizja, który odczuwany jest oczami nabywców czy użytkowników jednostki czy to konkurencji, jest ideą i jednocześnie wykaz prognozowań wobec produktu. Identyfikacja wizualna lub jak ktoś ochoty identyfikacja wizualna działalności natomiast stanowi nierozłączny część przedsiębiorstwa, o którym można w całości przesądzać. Jest tym, jak produkt chce być odbierana, w jaki sposób czytana z czym kojarzona. Jeśli już uwidocznimy sobie różności między tymi dwoma pojęciami, będzie nam prościej wykorzystać różne ich związki. Przy czym, faktem jest, iż w najwyższym stopniu potrzebną kombinacją byłoby posiadanie widocznej tożsamości / tożsamości wizualnej i potężnego wizerunku spółki. Jak tego wykonać? Na szczęście rzadko następują ekstremalne zestawienia, zwykle siła wyrazu tożsamości ma wpływ na obrys wizerunku firmy.